Nawrot - Autoryzowany Dealer Renault

salon_samochodowy_nawrot_zewn_7.jpg

 

Firma Nawrot to autoryzowany dealer marek Renault oraz Dacia. Od ponad 25 lat, z powodzeniem funkcjonuje na wrocławskim rynku motoryzacyjnym. Jako jedna z pierwszych zaproponowała mieszkańcom Wrocławia i okolic ofertę aut francuskiej marki Renault, podpisując umowę koncesyjną w 1993 roku. Z perspektywy rozwijającej się w tamtym czasie gospodarki, powstanie salonu samochodowego otworzyło dostęp do zaawansowanych technologicznie samochodów i usług związanych z ich serwisowaniem.

Przez lata firma Nawrot ciesząc się zaufaniem klientów, rozwijała swoją działalność, aby w 2005 roku rozszerzyć swoją ofertę o kolejną popularną markę aut – Dacia.

 

Obecnie Nawrot to prężnie działający dealer samochodowy, którego siedziba znajdująca się w Długołęce obejmuje powierzchnię obiektów w wielkości ponad 5 tyś m², gdzie poza salonami samochodowymi marek Renault oraz Dacia, znajdują się także: salon samochodów używanych, autoryzowany serwis Renault oraz Dacia, jak również serwis karoseryjny (blacharnia i lakiernia) oraz zaplecze magazynowe, socjalne i biurowe.

Firma zatrudnia dzisiaj ponad 100 pracowników.

Firma Nawrot poza popularyzacją swojej oferty handlowej, chętnie angażuje się w lokalne wydarzenia i inicjatywny. Aktywnie uczestniczy w rozwoju miasta, wspierając ważne dla mieszkańców tematy. Wynikiem tej strategii jest tytuł Sponsora Motoryzacyjnego ważnych podmiotów sportowych min. Stadionu Miejskiego, WKS ŚLĄSK WROCŁAW, Wojskowego Klubu Sportowego oraz kilku lokalnych drużyn sportowym min. drużyny piłki halowej Orzeł FUTSAL w Jelczu-Laskowicach.


RENAULT

24 grudnia 1898 wyjechał dziwaczny pojazd nazywany „Voiturette” przed kilku zdziwionymi widzami ostre zbocze ulicy Lepic na Montmartrze w północnej dzielnicy Paryża. Rozpoczęła się jedna z największych i najbarwniejszych przygód w historii automobilizmu. Będzie znamienna entuzjazmem technicznym, wyjątkową harmonią pomiędzy zakładem a jego stuleciem, nieustannym zaangażowaniem pracowników, ale także przewrotami historycznymi.

Od roku 1898 do roku 1944 miał zakład tylko jednego pana: założyciela Louisa Renaulta. A ten miał znowu tylko jedną pasję: swoja fabrykę w Billancourt, swoje dzieło życiowe. Podczas zakładania zakładu miał dwa udogodnienia: wsparcie finansowe swoich braci, stosunkowo bogatych handlarzy, oraz swój geniusz techniczny. Opatentował napęd bezpośredni, mechanizm przekładniowy, który jego pierwszemu pojazdowi, „nieforemnej, ale żywej próbce”, umożliwił pokonać 13% stok ulicy Lepic. Później zaczęli go stosować wszyscy producenci samochodów, łącznie amerykańskich. Później opatentował wiele dalszych wynalazków i ulepszeń, szczególnie turbosprężarkę.

Pierwszych klientów zakład uzyskiwał dzięki wyścigom. Bracia Louis i Marcel Renaultowie zwyciężali we wszystkich wyścigach, raz za razem. Firma rozwijała się, rozrastała, a dzięki dużemu zamówieniu na taksówki, które miało w roku 1914 wejść do historii, przeszła z produkcji rzemieślniczej na przemysłową. Wprowadziła do Francji podział pracy (Tayloryzm), przeżyła pierwsze strajki robotnicze, wyciągnęła wnioski a wieczoru poprzedzającego Pierwszą wojnę światową Louis Renault stał się człowiekiem wpływowym, którego firma eksportowała znaczną część swojej produkcji. Miała przedstawicieli od New Yorku po Tokio, i nawet dwa zakłady w Rosji.